Бажаючи заощадити на обслуговуванні, багато автовласників замислюються, як зняти корпус масляного фільтра самостійно. Зовні зробити це просто – викрути стару деталь і постав на її місце нову. Але у кожному випадку є особливі нюанси. Більшість механіків-аматорів можуть виникнути проблеми навіть із доступом до потрібного елементу. Різні конструкції силових агрегатів та розташування деталей у підкапотному просторі можуть передбачати перед зняттям потрібної деталі додатковий демонтаж інших елементів. Важливо також виконувати дії з особливою акуратністю, щоб не пошкодити суміжні деталі та вузли. Розглянемо поетапно, як зняти масляний фільтр без знімача самостійно.
Як зняти масляний фільтр: способи, етапи
Під знімачом фільтра мається на увазі спеціальний інструмент, що дозволяє зручно захопити деталь та викрутити з гнізда. При заміні таке пристрій потрібно не завжди. Все залежить від якості витратних матеріалів, включаючи як саме масло, так і кільця ущільнювачів, а також умови експлуатації та періодичність заміни. Сам процес демонтажу максимально простий, виконується у кілька умовних етапів:
- Злив масла. Для цього потрібно встановити знизу ємність і відкрутити пробку зливу, розташовану на піддоні.
- Викрутіть старий фільтр, повертаючи проти годинникової стрілки. Без попереднього зливу при викручуванні відразу почне витікати мастило.
- Встановіть назад зливну пробку. Вона є витратним матеріалом і може змінюватись повністю або передбачати зміну лише ущільнювальних кілець.
- Заповніть новий фільтр свіжою моторною олією, щоб виключити масляне голодування при першому запуску. Об’єм залежить від конкретної моделі – від 50 до 120 грам.
- Вкрутіть новий фільтр. Переконайтеся в правильному положенні та щільному стику деталі із корпусом силового агрегату.
Перед тим, як зняти масляний фільтр, потрібно вивчити конструкцію автомобіля. У технічній документації конкретної моделі є докладний опис розташування деталей, а також додаткові вимоги щодо їх зміни. При цьому отримані знання не замінять навички та розуміння процесу, властиві майстру.
Більшість проблем виникає на стадії відкручування фільтра. Це відбувається тому, що в процесі роботи двигуна мастило нагрівається. Гаряча рідина впливає на гумотехнічні деталі. Навіть при строгому дотриманні періодичності заміни, відкрутити фільтруючий елемент руками може не вийти. І тут доведеться використовувати підручні кошти. Розглянемо найпопулярніші лайфхаки.
За допомогою викрутки
Дуже простий та радикальний метод, що дозволяє зняти масляний фільтр без ключа. Для прокручування деталі потрібне міцне захоплення корпусу та важіль, що дозволяє оптимально розподілити зусилля. Викрутка все це поєднує. Важелем виступає ручка, а захоплення забезпечить пробою корпусу робочим вістрям. У цей час може виплеснутися з отвору струмінь олії. Тому вдаватися до такого методу потрібно тільки після повного остигання робочої рідини, одягнувши попередньо робочий комбінезон. Потрібно також бути готовим до того, що буде забруднено підкапотний простір.
Ланцюговий пристрій
Саморобний ланцюговий інструмент нагадує спеціальний ключ. Для його виготовлення знадобиться невелика сталева трубка, ланцюг та цвях. Суть пристрою в тому, що ланцюг потрібно обмотати навколо фільтра, а кінці пропустити в трубку і зафіксувати. Така проста конструкція забезпечує надійне захоплення та важіль для передачі зусиль. Замість труби можна використовувати будь-які інші підручні засоби. Тут кожен механік-аматор може імпровізувати.
Зняття за допомогою ременя
Ланцюг можна замінити ременем. В інтернеті багато інструкцій, коли для цієї роботи використовують навіть розхідники від приводної системи. Процес багато в чому нагадує роботу з імпровізованим ланцюговим інструментом. Розглянемо, як зняти масляний фільтр ременем:
- Зафіксуйте ремінь на деталі з петлею проти годинникової стрілки.
- Під час прослизання під матеріал підкладіть наждачний папір.
- Різким та сильним рухом потягніть за вільний кінець.
- Щоб вийшов оберт, петлю потрібно розмістити в нижній частині. Її зробіть за допомогою вушка або сформуйте подвійне кільце із самозахопленням. Другий варіант дозволить регулювати довжину, потрібну для надійного захоплення.
За допомогою молотка
Цей варіант є найрадикальнішим. Він буде єдиним рішенням, якщо всі попередні способи не дали належного результату. Тут не потрібен важіль. Щоб змістити деталь, на корпусі фільтра робиться вм’ятина молотком. Потім розгонистими рухами наносяться удари проти годинникової стрілки. Такі дії створюють критичне навантаження, руйнуючи затверділу структуру ущільнювача та масляних відкладень. Зазвичай після кількох ударів фільтр легко відкручується руками. Цей спосіб має великий мінус. При нестачі досвіду та недостатньої концентрації можна пошкодити суміжні деталі.
Як правильно замінити масляний фільтр
Правильна заміна вимагає повного розуміння процесу та зміни витратної рідини. Якщо міняти елемент, що фільтрує, залишивши стару олію, він швидше засмічиться. Для якісного обслуговування доведеться розробляти індивідуальний графік заміни витратних матеріалів. Крім цього правила, важливо враховувати низку інших вимог:
- Крутіть у правильному напрямку. Фільтр завжди відкручується проти годинникової стрілки. Проблема здається банальною, але досить поширена. Незвичне становище часто обманює механіків-аматорів, які посилюють ситуацію, не розуміючи її суті.
- Не забруднюйте. Після зливу олії через отвір у піддоні робоча рідина часто потрапляє на руки, якими одразу механіки-аматори хапаються за фільтр. У результаті слизька деталь не відкрутиться без спеціального інструменту. Забезпечити зчеплення для міцного захоплення можна за допомогою наждакового паперу.
- Контролюйте якість олії. Станом злитого мастила легко визначити ступінь засмічення робочого контуру. За наявності рясних відкладень, явного запаху гару, домішок на поверхнях перевірте прокладку блоку циліндрів і обов’язково промийте систему.
- Використовуйте одну марку. Змішування різних масел у більшості випадків викликає негативний ефект у вигляді швидкого засмічення фільтра, накопичення надмірних відкладень на поверхнях деталей, а також збільшення тертя. Змінювати тип рідини та присадки можна тільки з попереднім повним промиванням.
Заміна корпусу та прокладки масляного фільтра
Замислюючись над тим, як зняти масляний фільтр без наймача, багато автовласників починають шукати додаткові пристрої, вивчати конструкцію деталі. Тут важливо пам’ятати, що прокладка завжди йде в комплекті з конкретним виробом. Якщо її немає, не потрібно купувати такі назви. У цьому випадку ресурс може бути в кілька разів коротший за заявлений або необхідний виробник автомобіля, а сам процес фільтрації буде недостатньо якісним.