Коли потіє скло в салоні машини, погіршується безпека руху. Водієві доводиться регулярно протирати поверхню, щоб зберегти огляд. Ідентична проблема виникає й у пасажирів, вони не можуть орієнтуватися на місцевості та насолоджуватися краєвидом з вікна. Деякі автовласники ігнорують таку ситуацію, а причину її виникнення зумовлюють погодними умовами, продовжуючи регулярно протирати скління. Практика показує, що позбутися такої неприємності можна навіть на машинах бюджетного класу. Для цього достатньо розібратися, що робити, якщо потіє скло в машині, вивчити причини і способи їх усунення.
Причини
Конденсат на поверхні скління виникає через різницю температури і підвищений рівень вологи в повітрі. Тепле газоподібне середовище під час контакту з холодними поверхнями конденсується, перетворюючись на рідину. Тому складається враження, що така ситуація відбувається виключно з вини температурних перепадів, які неминучі в холодну пору року. Однак, причин регулярної появи конденсату на склі більше. При цьому, їх досить просто усунути, якщо знати, на що звертати увагу. Розглянемо їх списком:
- Зайва волога в салоні. Це найпоширеніша причина, чому потіє скло в машині. Будь-яка відкрита ємність з рідиною насичує повітря вологою. Тому, важливо відразу позбутися можливих джерел. Ними можуть бути мокрі килимки, сидіння і навіть оббивка. Під час активної експлуатації протягом року накопичення вологи в салоні уникнути не можна, але й не потрібно ігнорувати таку ситуацію.
- Засмічений салонний фільтр. У відкритому середовищі рівень вологості розподіляється рівномірно завдяки постійній циркуляції. В автомобілі цю функцію виконує сукупність магістралей, вузлів і всіляких деталей, елементів. Серед них важлива роль відведена салонному фільтру, який потрібно регулярно міняти. При надмірному забрудненні порушується циркуляція і приплив свіжого повітря, що сприяє підвищенню рівня вологості. При необхідності, швидко замінити салонний фільтр в СПб можна в автосервісах мережі Петровський.
- Засмічення дренажних каналів. Якщо потіють стекла в машині, причиною неполадок може бути засмічення дренажних трубок і каналів. У кузові автомобіля є спеціальні отвори, які не дозволяють накопичуватися волозі.
- Неправильне положення заслінок дефлекторів. За допомогою заслінок регулюється повітряний потік, який потрібно направити на скло. За високої вологості зовні і різких перепадів температури це вкрай важливо.
- Неправильні налаштування вентиляції. Система вентиляції може працювати в режимі рециркуляції, коли повітряне середовище «проганяється» по закритому контуру. У цьому разі рівень вологості не відповідає умовам зовні. У результаті, на вікнах утворюється конденсат.
- Поломка або неправильне використання кондиціонера. Система кондиціонування виділяє вологу, яка виводиться назовні спеціальними каналами і трубопроводами. Їх пошкодження або зміщення призводить до накопичення води в технічних отворах, що сприяє насиченню повітря вологою.
Звідки береться волога в салоні
Розібравшись, чому потіє скло в машині зсередини, здається логічним, що найкращим рішенням буде запобігання появі причин цього явища. Досить унеможливити появу в салоні джерел підвищеної вологості, а також швидко зачиняти двері під час посадки, і проблему буде вирішено. На практиці все не так просто. Виключити підвищення вологості всередині салону автомобіля неможливо з таких причин:
- Насичення повітряного середовища вологою відбувається під час дихання. Інтенсивність цього процесу очевидна на прикладі вживання спиртних напоїв.
- Волога потрапляє в салон із повітрям зовні. Під час відкривання дверей завжди вуличне повітря проникає всередину авто. Рівень вологості змінюється швидко, протягом кількох хвилин, особливо під час дощу.
- Волога проникає з речами. Під час дощу та взимку волога неминуче залишається на килимках під ногами. Вона також вбирається в оббивку сидіння, якщо притискатися до нього в мокрому одязі.
У результаті, щоб унеможливити проникнення вологи в салон, потрібно експлуатувати автомобіль у штучно контрольованому кліматичному середовищі та всередині скафандра. У всіх інших випадках, перепади і зміни температури повітря зовні створюють сприятливі умови, за яких на склі може утворитися конденсат.
Як грамотно використовувати кондиціонер
Потіє скло в машині взимку, що робити? Найпростіший спосіб запобігти такій ситуації – висушити повітря. Зробити це ефективно і швидко дозволяють навіть старі моделі кондиціонерів. Потрібно увімкнути відповідний режим або подачу теплого повітря. При цьому, важлива справна робота системи. Засмічений або вологий фільтрувальний елемент не дасть змоги осушити повітря. Тому важливо регулярно стежити за його станом і своєчасно міняти. Записатися на заміну салонного фільтра у зручний час можна до майстрів автосервісів мережі Петровський. Ми надаємо в Санкт-Петербурзі професійну технічну допомогу на вигідних умовах і з гарантією.
Щоб грамотно використовувати кондиціонер, недостатньо включити режим подачі теплого повітря. Важливо правильно налаштувати роботу самої системи – направити дефлектори на скло і відключити функцію рециркуляції. Розташування дефлекторів у конструкції машин опрацьовується так, щоб покривати важливі ділянки, включно зі склом, а також місцями для ніг, де накопичується волога з взуття. В іншому разі неможливо досягти бажаного ефекту. Потрібно також враховувати і комфорт мікроклімату для людини. Занадто сухе повітря може створити неприємну атмосферу. За тривалого перебування в такому середовищі починають лопатися капіляри.
Як позбутися запотівання?
Якщо потіють шибки в салоні машини при грамотному використанні кондиціонера, потрібно знайти причини або джерела такої ситуації. Вони можуть носити технічний характер або бути пов’язаними з особливостями експлуатації. У будь-якому разі, є рішення.
Пройти діагностику
Діагностика передбачає детальне обстеження системи вентиляції та кондиціонування салону. Проводиться аналіз працездатності кондиціонера, перевірка якості витратних матеріалів, огляд дренажних отворів, стану трубок і каналів зливу, виконуються інші дії. Залежно від складності конструкції можуть використовуватися ручні інструменти, спеціальні сканери і прилади.
У процесі огляду майстер уважно вивчає кожен аспект і робить нотатки, на підставі яких складається карта ремонту. Навіть за відсутності серйозних несправностей ця процедура дасть змогу переконатися в працездатності важливої системи. Виконати обстеження можна самостійно за умови розуміння конструкції і знання технології.
Замінити витратні матеріали
Забруднений фільтр досить часто стає причиною появи конденсату. Це пов’язано з тим, що він є єдиною серйозною перешкодою на шляху вуличного повітря з довкілля в салон машини. За високого рівня вологості зовні мембрана швидко накопичує надлишки вологи, які погіршують пропускну і фільтрувальну здатність. Надалі, навіть за сухого зовнішнього повітря, мокрий фільтр буде зволожувати повітряне середовище, що переміщується в салон.
Складність заміни салонного фільтра визначається конструкцією автомобіля. Майстри професійної станції обслуговування виконують таку операцію протягом 15-20 хвилин. Більше часу може знадобитися при критичному засміченні або пошкодженні повітряних каналів.
Обробити поверхню спеціальним складом
Якщо потіє скло в машині регулярно, можна використовувати спеціальну хімію. За підвищеної вологості навколишнього середовища в більшості випадків – це єдиний спосіб позбутися конденсату на внутрішній поверхні автомобільного скла.
Суть методу полягає в нанесенні на скління спеціального прозорого складу. Він створює тонку захисну плівку, яка не дає змоги накопичуватися волозі. У результаті, підтримується хороша прозорість, немає необхідності регулярно протирати скло. Є безліч складів, які відрізняються за ефективністю, тривалістю дії та вартістю. При цьому, всі вони безпечні при фізичному контакті людини з поверхнею скління.
Як правильно протирати запітнілі вікна
Навіть використання повного списку рекомендацій щодо запобігання запотівання скла не може повністю виключити появу конденсату. Він може утворитися в проміжку між нанесенням спеціальної хімії, або якщо ігнорувати періодичність обробки, зазначену в інструкції, а також виникнути у вигляді великих крапель, які потрібно постійно видаляти. Тому, корисним буде розібратися, як правильно протирати запітнілі вікна. Процес здається максимально простим, але на практиці є кілька важливих нюансів. Щоб ця робота зайняла менше часу і не вимагала частого повторення, досить дотримуватися таких рекомендацій:
- Використовуйте поглинаючі матеріали. Простої бавовни буде недостатньо. Зазвичай тканина просто «збирає» конденсат у краплі, залишаючи багато води на поверхні. У результаті волога буде накопичуватися у вигляді патьоків, а потім знову виступить на склі у вигляді непрозорої пелени.
- Після протирання обов’язково відрегулюйте температуру повітря в салоні.
- Направте обдув на вікна, увімкніть систему рециркуляції.
В іншому разі волога почне накопичуватися на склі через кілька хвилин. Протирання доведеться повторювати протягом усієї поїздки.