Легковий автомобіль особливо малого класу, із заднім розташуванням двигуна. Випускається Запорізьким автозаводом «Комунар» з 1979 р. Кузов – закритий седан, дводверний, з багажником у передній частині, опалення кузова – від незалежного обігрівача. Передні сидіння регулюються за довжиною і нахилом спинки, обладнані запірним пристроєм від перекидання вперед, спинки відкидаються назад для отримання спальних місць. Заднє сидіння – нерегульоване.
Модифікації – автомобілі з ручним керуванням для інвалідів
Модель автомобіля | Призначення | Двигун |
---|---|---|
3A3-968МБ | Для інвалідів, у яких пошкоджено або ампутовано обидві ноги | Двигун 40 – 41 к.с. |
ЗАЗ-968МД | Для інвалідів, у яких пошкоджена одна нога | Двигун потужністю 40 к.с. |
ЗАЗ-968МГ | Для інвалідів, у яких пошкоджена одна нога | Двигун 28 к.с. |
ЗАЗ-968МР | Для інвалідів, які мають здорові одну руку і одну ногу | Двигун 45 к.с. |
З 1973 до 1979 рр. завод випускав ЗАЗ-968А, який мав іншу форму кузова і конструкцію сидінь.
Двигун
Мод. 968Н, бензиновий, V-обр. (90°), 4-цил., 76×66 мм, 1,197 л. ступінь стиснення 7,2, порядок роботи 1-3-4-2, потужність 30,8 кВт (42 к.с.) за 4400 об/хв, крутильний момент 74,5 Н-м (7,6 кгс-м) за 3000 об/хв. Система охолодження двигуна – повітряна, примусова. Повітряний фільтр – з паперовим фільтрувальним елементом або інерційно-масляний. Карбюратор К-1 33.
Трансмісія
Зчеплення – однодискове, з гідравлічним приводом вимикання. Коробка передач – 4-ступінчаста, із синхронізаторами на передачах переднього ходу, розташована в одному блоці з головною передачею і диференціалом. Передат. числа: I- 3,800, II- 2,120, III – 1,409, IV- 0,964, ЗХ- 4,156. Головна передача – конічна з круговим зубом, передавальне число 4,125; диференціал – конічний із двома сателітами. Півосі – повністю розвантажені, хитні, з одним сухарним і одним карданним шарніром.
Колеса і шини
Колеса – дискові або бездискові, обід 4J-13. Шини 155-13/6,15-13, мод.И-151. Можуть бути встановлені шини 155/70R13 мод. БЛ-85. Тиск повітря в шинах И-151: передніх – 1,5; задніх – 1,8 кгс/см. кв. Кількість коліс 4+1.
Підвіска
Передня – незалежна, торсіонна на поздовжніх важелях із додатковими пружинами, стабілізатором поперечної стійкості або без нього, з гідравлічними амортизаторами. Задня – незалежна, важільно-пружинна, з гідравлічними амортизаторами.
Гальма
Робоча гальмівна система: передні гальма – дискові (діаметр дисків 245 мм) або барабанні, задні – барабанні (діаметром 200 мм, ширина накладок 37 мм). Барабанні гальмівні механізми – з автоматичним регулюванням зазорів. Привід – гідравлічний, роздільний по осях. Гальма стоянки – на гальмівні механізми задніх коліс, привід – механічний.
Рульове управління
Рульовий механізм – глобоїдальний черв’як із двогребневим роликом, передавальне число – 17.
Електрообладнання
Напруга 12В, ак. батарея 6СТ-55, генератор Г-502А, стартер СТ-368, система запалювання – контактна, переривник-розподільник Р114-Б, котушка запалювання Б115-В, свічки запалювання А23. Може бути також встановлена електронна мікропроцесорна система запалювання.
Заправні обсяги та рекомендовані експлуатаційні матеріали
- Паливний бак – 40 л, бензин А-76;
- система змащення двигуна – 3,75 л, М-6/10Г – всесезонно за температур повітря до мінус 30°С, М-12Г – за температур вище плюс 5°С, M-8B – за температур повітря від плюс 5 до мінус 25°С;
- коробка передач і головна передача – 1,5 л, ТАД-17 І, ТАЛ-15В, ТСп-15К;
- система гідроприводу гальм і зчеплення – 0,7 л, амортизаторна рідина «Нева», БСК;
- амортизатори:
- передні – 2×0,185 л, задні – 2×0,23 л, масло для амортизаторів МГП-10;
- бачок омивача вітрового скла – 2,0 л, рідина НДІСС-4 у суміші з водою.
Маса агрегатів (у кг)
- Двигун з обладнанням і зчепленням – 105,
- коробка передач – 35,
- передній міст – 61,
- задній міст – 36,
- кузов – 203,
- Колесо з шиною – 11.